Få flere følgere på Instagram

Få flere følgere på Instagram

Instagram bliver et stadigt vigtigere medie for dig, der gerne vil sælge dine varer til et større publikum. Som webshopejer er de største virkemidler du har gode produktbilleder og videoer. Derfor er Instagram et oplagt medie at bruge. Det kan dog virke uoverskueligt at komme i gang eller videre. For hvordan skal du få dit følgertal til at stige tilstrækkeligt til, at det er indsatsen værd? Det giver vi nedenfor et bud på med en række metoder, som andre har benyttet med stor succes.

 

1) Benyt de rigtige hashtags

Hashtags er vigtige. Det ved alle på Instagram. Det er dog endnu vigtigere, at du finder de rigtige hashtags til dine opslag. Du har op til 10 hashtags pr. opslag at gøre godt med. Sørg for, at det er hashtags som er beskrivende for de produkter du sælger og for din virksomhed. Det gør det lettere at ramme din målgruppe. Det kan være en god taktik at benytte hashtags med forskellig popularitet (du kan se antal opslag med et givent hashtag ved at slå hashtagget op). Jo større popularitet jo flere kan du nå ud til med opslaget, men omvendt er der også større risiko for, at dit opslag drukner i alle de andre med samme tag. Hvis du vælger et niche-hashtag er der også større chance for, at du kommer blandt de udvalgte opslag på toppen af søgesiden for tagget. Benyt derfor en variation af populære og niche-tags for at ramme ud til flest muligt. Sørg for at benytte alle 10 tags du har til rådighed pr. opslag.

God strategi til webshopejere:

For hver af dine produktkategorier kan du udfærdige en liste på 15-20 hashtags, som er relevante for produkterne i denne kategori. På denne måde opnår du et opslagsværk af relevante tags for alle dine produkter. Det gør, at du ikke skal sidde og tænke over, hvilke hashtags du skal bruge hver gang du skal lave et nyt opslag. Dermed sparer du en masse tid i det lange løb ved at bruge noget ekstra til at starte med.

 

Lav en note til hver af dine produktkategorier på din telefon og kopiér så bare de hashtags du gerne vil have med når du skal poste. Så slipper du for manuelt at skrive dem til hvert opslag.

 

Husk tags i stories

Stories anses af mange som noget, der kun kan ses af dine følgere. Men det er faktisk muligt både at hashtagge dine stories og også at blive opdaget af andre. Det er i Instagram muligt for en bruger at følge hashtags. Så hvis du hashtagger en story med et hashtag der følges vil folk der følger det hashtag få muligheden for at se din story.

 

2) Brug de rigtige filtre

Filtre er en vigtig del af din Instagram-identitet. Instagram-brugere reagerer forskelligt afhængig af filtre. Det kan derfor betale sig at undersøge, hvilket filter der virker bedst til dine produkter for dit publikum. De mest benyttede filtre lige nu er disse:

1) Normal (intet filter)
2) Clarendon
3) Juno
4) Lark
5) Ludwig
6) Gingham
7) Valencia
8) X-Pro II
9) Lo-fi
10) Amaro

 

Det er dog ikke det samme som, at det er de filtre, som dit publikum reagerer bedst på. En undersøgelse fra TrackMaven viste, at filtrene Mayfair, Hefe og Ludwig tiltrak flere likes og kommentarer end andre filtre. Det vil dog afhænge af dit publikum, og et godt værktøj til at holde styr på performance på dine opslag er Iconosquare.

 

3) Kig på konkurrenternes følgere

Dine konkurrenter vil højst sandsynligt have følgere, som også er interesseret i dig. Derfor giver det god mening, at du begynder at bejle til dem. Det kan du gøre på 3 primære måder:

 

  1. Like deres foto
  2. Kommenter deres foto
  3. Følg deres profil

 

Du får det bedste resultat, hvis du gør alle tre ting på samme tid.

4) Slå op på det rigtige tidspunkt

Ligesom med så meget andet er timingen utrolig vigtig. Det nytter ikke noget at slå op, hvis din målgruppe sover.  Kig på dine tidligere opslag og se, hvornår de bedste har været publiceret. Kan du se et mønster? Begynd at skriv ned hvor mange likes og kommentarer opslag på forskellige tidspunkter får. På den måde kan du formentlig afdække et mønster i løbet af en periode. Hvis du foretrækker et værktøj der gør det for dig kan førnævnte IconoSquare hjælpe dig med overblikket.

 

5) Brug influencers

En god måde at nå ud til et bredere publikum kan være via influencers. Find bloggere og andre influencers, som har den samme målgruppe som dig. Du kan så tilbyde vedkommende gratis produkter mod, at de fortæller om dem og tagger dig i deres opslag. Er der tale om større influencers vil de formentlig også kræve betaling pr. opslag udover det gratis produkt. Det kan dog være en god måde både at skabe flere salg og flere følgere på samme tid.

 

6) Brug highlight funktionen

På din profilside har du mulighed for at highlighte tidligere stories og inddele dem i kategorier. Sørg for at gøre det jævnligt så dine potentielle følgere får et godt indblik i, hvad du kan tilbyde dem såfremt de følger dig.

 

7) Kør en konkurrence

Der er ikke meget, der kan skabe omtale som muligheden for at vinde noget på din side. Den klassiske approach kan være, at man skal følge din side og tagge en ven for at deltage i konkurrencen. Det kan være en rigtig stærk strategi til at vækste din profil hurtigt.

 

8) Bliv ved

Rom blev ikke bygget på én dag. Du bliver heller Instagram-champ på én dag. Det tager tid at opbygge en dedikeret og seriøs følgerskare. Det er derfor vigtigt, at du er kontinuerlig i din indsats. Sørg for at poste regelmæssigt så du ikke bliver glemt af dine følgere.

 

Ovenstående var vores bud på, hvordan du kan få flere følgere på Instagram. Hvis du gerne vil gå mere i dybden og læse mere om, hvad Instagram kan bruges til kan du med fordel læse denne Instagram-guide på Amino.

Hjælp
Resultater
Kontakt os

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Tak for din henvendelse.
    Beskeden er nu sendt.
    Vi vil vende tilbage hurtigst muligt