Priser
Hvilke mærkedage kan du spille på som webshopejer?

Hvilke mærkedage kan du spille på som webshopejer?

Som webshopejer kan det være en god ide at gøre brug af mærkedage til at skaffe flere kunder i butikken. Nedenfor har vi listet nogle af de mærkedage, som kan være relevante for dig at lave kampagner ifb. med.

 

Januar: Januarudsalg

Januarudsalget er ligeså udbredt som selve julehandlen, og en oplagt mulighed for dig som webshopejer. Det er her du har muligheden for at få en god start på året og får ryddet ud i noget af dit gamle sortiment.

 

Februar: Valentinsdag (14. februar)

Valentinsdag er blevet mere og mere populær i Danmark. De fleste webshops kan være med på dillen ved blot at markedsføre deres produkt rigtigt. Dit produkt behøver ikke nødvendigvis være chokolade eller blomster for at hoppe med på denne mærkedag. Fastelavn Tid til at lave nogle festlige tilbud ifb. med fastelavn. Sælger du til børn er her en oplagt mulighed for at få skabt noget mersalg.

 

April: Påske

Påske er meget mere end påskeæg. Vær kreativ og brug påsken til at give dine kunder nogle specielle påsketilbud, konkurrencer eller lignende.

 

Maj: Konfirmation

Konfirmations sæsonen er oplagt til at få solgt nogle af de lidt dyrere varer i din shop. Lav en specifik kategori med gave ideer til konfirmanden. Det kan også være en god ide at opdele i drenge- og pigekategorier. Det kan gøre det lettere for gave giverne at finde de rette gaver. Det er sæsonen, hvor mange bliver studenter. Det er en god mulighed for at promovere dine produkter som den perfekte gave til studenten eller studinen (hvis den da er det).

 

November: Movember

Movember er en årligt tilbagevendende begivenhed, hvor mænd gror deres moustache. Dette er for at skabe opmærksomhed på mænds helbred. En oplagt mulighed til at skabe noget omtale og støtte en god sag på samme tid.

Halloween (31. oktober)

Den amerikanske Halloween har også gjort sit indtog på det danske marked. At reklamere med ”skræmmende” priser er nok lidt kliche, men hvis du kan finde på noget sjovt er dette en oplagt mulighed til at gøre noget anderledes.

Black Friday (fjerde fredag i november)

Black Friday har de seneste år vundet voldsomt frem i Danmark og det ser ud til, at den trend fortsætter. Dagen bliver af mange webshops brugt til at lave deciderede Black Friday tilbud. Skal du gøre brug af Black Friday bør du derfor også stille op med nogle unikke tilbud for at kunne drive folk til din forretning.

Cyber Monday (mandagen efter fredag)

Cyber Monday blev til for at få flere folk til at shoppe online. Cyber Monday er et godt supplement til Black Friday, hvor det oftest kan være svært at se skoven for bare træer. Til mindre shops kan Cyber Monday derfor være en god dag at fokusere sine tilbud på da de store shops ofte tager sendetiden på Black Friday.

 

December: Julehandlen

Julehandlen er for mange webshops den største sæson for salg. Vi har lavet en lille guide til, hvad du kan gøre for at få mest ud af dit julesalg. Se guiden her.

Mangler vi nogen? Ovenstående liste bliver løbende udvidet. Hvis du mener vi mangler mærkedage på listen hører vi meget gerne fra dig på info@pairy.dk.