e-conomic: Overførsel af ordrer

Med en integration fra Pairy til din e-conomic, kan du automatisere en lang række processer, som normalt er tidskrævende og kedelige.

Med vores integration til e-conomic har du overordnet fire muligheder for overførslen fra shop til e-conomic:

  • Overførsel til Ordre
  • Overførsel til Fakturakladde
  • Overførsel til Faktura (arkiv)
  • Overførsel til Faktura (arkiv) og automatisk registrering af betaling via kassekladden

 

#1a – Overførsel af ordrer som Ordre

Overførsel af en ordre som Ordre, vil være en oprettelse af et salgsbilag i traditionel forstand. Dette anvendes hvor der endnu ikke ønskes dannelse af en endelig salgsfaktura. Det kan være fordelagtigt at “nøjes” med oprettelsen af Ordre, hvis du plukker og pakker ud fra ordrelisten i E-conomic. Er det ikke ikke tilfældet, bør du kigge på andre alternativer nævnt nedenfor.

Oprettelsen af en Ordre resulterer i lagertræk, hvis du anvender e-conomics lagermodul.

 

#1b – Overførsel af ordrer som Fakturakladde

Overførsel af en ordre som Fakturakladde, kan være et rigtig fint udgangspunkt i opstarten af din webshop, da du bliver bekendt med hele flowet og selve bogføringen. Dette giver dig en god forudsætning og forståelse af det videre forløb.
Det er sjældent en fordel at overføre ordrer som Fakturakladde, da disse vil kræve manuel behandling og videre ekspedition.

Bemærk at en Fakturakladde ikke resulterer i lagertræk, hvis du anvender e-conomics lagermodul.

 

#2 – Faktura: Arkiv (“åben faktura”)

De fleste vælger at få overført ordrer som Faktura. Dette kan enten anvendes på ordrer, der kræver forudbetaling, hvor en salgsfaktura ofte er en forudsætning, eller også kan det anvendes på ordrer, der er ekspederet og afsendt (pluk & pak fra shop).

Teknisk set vil Pairy oprette en Fakturakladde for derefter at “opgradere” den til en Faktura (Arkiv).

Konstaterer Pairy en fejl i overførslen, vil en Fakturakladde ikke blive opgraderet til Faktura (Arkiv). Det kan f.eks. være hvis e-conomic kommer frem til en total på fakturakladden, som ikke stemmer med den, der er oplyst fra din webshop.
Læs evt. mere om mulighederne for at gennemtvinge en opgradering til Faktura (Arkiv) ved små differencer her.

Modtager du forudbetaling i din webshop ved f.eks. betaling via kreditkort, MobilePay eller andre metoder? Da bør du læse videre nedenfor, da vi kan gøre det nemmere at afstemme udbetalingerne fra din betalingsudbyder.

Læs eventuelt mere om stadiet “åben faktura” hos e-conomic her: https://blog.e-conomic.dk/01-03-udligning-af-en-faktura-med-en-indbetaling/ 

 

#3 – Automatisk registrering af betaling (“lukket faktura”)

Flowet kan gøres næsten komplet ved også at få registreret betaling på den – af Pairy – oprettede Faktura.

Der er flere muligheder for automatisk oprettelse af bilag for betaling med Pairy. Det er f.eks. muligt at fortælle Pairy, at det kun er ordrer forudbetalt med Kreditkort eller MobilePay, der skal udlignes med et bilag for betaling, mens ordrer valgt til betaling med “Fakturabetaling” ikke automatisk skal have oprettet et bilag for betaling, da der afventes en reel betaling af fakturaen.

Oprettelse af bilag for betaling bør ske til en isoleret kassekladde kaldet “Pairy”. Denne skal oprettes før registrering af betaling kan finde sted.
Vær opmærksom på, at alle bilag, der involverer automatisk registrering af betalinger, kræver manuel godkendelse. Dette skyldes, at en fuld automatisering via e-conomic API, som vores system er integreret med, desværre ikke er tilgængelig på nuværende tidspunkt.

Der vil blive oprettet et bilag for betaling for hver faktura med tydelig angivelse af hvilken faktura bilaget drejer sig om, ligesom at systemet vil påsætte reference til den faktura, betalingen vedrører.

Hjælp
Resultater
Kontakt os

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Tak for din henvendelse.
    Beskeden er nu sendt.
    Vi vil vende tilbage hurtigst muligt