Har du glemt januarudsalget på din webshop?

Har du glemt januarudsalget på din webshop?

Singles Day, Black Friday, Cyber Monday og Julesalget. Det vrimler med salgsdage denne tid på året. De nytilkomne salgsdage er blevet så store, at mange webshops glemmer at tænke i januarudsalget, som ellers er så indgroet en del af danskernes tradition. Det kan derfor være en god idé at få lagt en salgsstrategi for et januarudsalg på din webshop. Det er lavthængende frugter, som du relativt nemt kan plukke.

 

Folk forventer et januarudsalg

Med alle de nye salgsdage kunne man være fristet til at tro, at folk havde fået nok. Det er dog ikke tilfældet. Januarudsalget er så indgroet en del i Danmark, at det er oplagt at udnytte muligheden. Det er bare vigtigt, at du ikke blot genbruger materialet fra Black Friday og de andre salgsdage. Det kan kunderne godt gennemskue. Det skal være noget nyt og frisk, som kunderne møder.

 

Vælg de rigtige produkter til januarudsalget

Det er vigtigt, at du i første omgang får valgt de rigtige produkter til januarudsalget. Det er en god idé ikke at bruge de samme produkter, som du har haft på tilbud i november og december. Der skal gerne være tale om noget nyt, som kan få tiltrukket kunder. Du kan eksempelvis sælge ud af restvarer, som du kan sælge til en rigtig fordelagtig pris.

 

Mange leverandører har også restpartier, som de gerne vil af med i slutningen af året. Derfor kan de overtales til at sælge dem til en billig pris. En strategi kan derfor være at opkøbe dele af de partier. Du kan så sælge dem videre til januarudsalget uden at dræbe din fortjeneste.

 

 

Gør noget ud af det

Sørg for, at dit salgsmateriale tydeligt afspejler, at der er tale om januarudsalg. Hvad enten det er dine Facebook-annoncer eller dine nyhedsbreve. Lad billederne der bruges have et unikt kendetegn, der tydeligt fortæller, at de tilbud du fortæller om er en del af dit januarudsalg. Det hjælper folk med at genkende dine tilbud og forstå, at der er tale om januarudsalg.

 

Eksempelvis kan du give dine billederne på dine Facebook-annoncer en unik kant, der gør det let for den besøgende at se der er tale om januarudsalget.

Hvornår skal jeg starte?

Forberedelserne bør du allerede starte på i løbet af december. Hvis du ved, at din december er for travl kan du eventuelt starte tidligere. Selve udsalget kan du godt skyde i gang mellem jul og nytår (hvis du da ikke har tænkt dig at holde fri). Ellers den 2. januar.

Hjælp
Resultater
Kontakt os

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Tak for din henvendelse.
    Beskeden er nu sendt.
    Vi vil vende tilbage hurtigst muligt