7 vigtige integrationer og funktioner din webshop bør have

7 vigtige integrationer og funktioner din webshop bør have

Som ejer af en webshop kender du højst sandsynligt til problemet med, at det kan være svært at følge med i det hurtigt skiftende digitale landskab. Der er mange ting at skulle holde styr på, for at din webshop både kan opnå og bevare en konkurrencemæssig fordel. Eller måske bare for at kunne følge med i en travl dagligdag.

Om ikke andet er det mere essentielt end nogensinde, at sikre, at din webshop ikke kun er let at bruge, men at den også er fuldt integreret med nødvendige systemer.  Dette sikrer, at du sparer manuelle arbejdsgange og rent faktisk kan fokusere på din forretning. 2 fluer med ét smæk!

Vi kan godt forstå, hvis du synes det kan være svært at navigere i, men vi vil gerne hjælpe dig lidt på vej! Vi har nemlig samlet, hvad vi mener, er 7 af de vigtigste integrationer og funktioner, som enhver webshop bør have. Så læs med, hvis du ønsker at skalere din webshop endnu mere!

 

1. Integration med sociale medier

Sociale medier har for alvor gjort sit indpas i den digitale verden. De sociale medier bruges ikke længere kun til brug af personligt indhold, men udgør efterhånden også en stor andel indenfor kommercielt brug. De er blevet afgørende platforme for onlinehandel, hvor både virksomheder og kunder konstant er aktive.

Derfor – en integration af din webshop med dine sociale medier er ikke bare en god idé, det er afgørende. Ved at integrere din webshop med platforme som Facebook, Instagram, Pinterest med flere, kan du markedsføre dine produkter direkte til din målgruppe og gøre det let for dem at købe dine produkter.

Der findes flere systemer, som kan hjælpe dig med at integrere din webshop med dine sociale medier. Facebook og Instagram tilbyder en funktion, der gør det muligt at oprette en webshop direkte på deres platform. Det gør det muligt for kunderne at se produktet, læse om det og endda købe det direkte fra deres sociale medieplatform. Ofte er disse sociale medie platforme også integreret med udbydere som Shopify eller WooCommerce. Så hvis du bruger et system, der snakker sammen med platformene er det nemt at synkronisere dit produktkatalog med Instagram og Facebooks egen webshop. Meta (som står bag Facebook og Instagram) gør i skrivende stund meget for at promovere shopdelen af deres platforme, så der kommer helt sikkert til at være ekstra salg at hente her.

 

2. Mobil optimering

I dag handler de fleste brugere direkte fra deres smartphones. Derfor gør du dig klogt i at sørge for, at din webshop egner sig til smartphones. Det vil gøre brugeroplevelsen langt bedre og nemmere at navigere rundt i, for brugeren. Du bør altså sørge for, at din side fungerer upåklageligt og er optimeret til mobilbrug. I sidste ende vinder du på det, da det sikrer en mere overskuelig og gnidningsløs købsprocess for brugere, hvor du ikke taber brugeren undervejs.

 

3. Integration med lagerstyringssystemer

Lagerstyring er en vigtig brik at tænke ind i din virksomhed, hvis du driver en webshop. Ved at have en præcis og opdateret oversigt over dit lager, sikrer du, at du kan opfylde dine kunders forventninger og undgå frustration over solgte varer, der ikke er på lager. Her kommer Pairy ind i billedet! Lidt ananas i egen juice, we know. Men ikke desto mindre kan du med Pairy lagerstyring få overblik over dit lager og automatisere det.

Ved at bruge Pairy’s lagerstyring fungerer Pairy som en kobling mellem din webshop og dit regnskabsprogram. Vores platform vil ikke kun automatisere bogføringen af ordrer, men også opdatere og styre dit lager løbende. Når du sælger noget via faktura gennem dit regnskabsprogram, vil dit lager blive justeret i shoppen og omvendt. Hvis dit regnskabssystem ikke understøtter lagerstyring, men du stadig ønsker at sende manuelle fakturaer fra programmet, kan Pairy fungere som master, hvilket betyder, at du så vil indtaste lageret på Pairy platformen.

Ved at bruge Pairy som dit lagerstyringssystem har du altså hele tiden et fuldt overblik over din økonomiske binding i din lagerbeholdning og den aktuelle værdi af dit lager. Du kan samtidig nemt og hurtigt få oplysninger om kostprisen for dine varer og den samlede lagerværdi. Hvis du har flere lagerlokationer, kan du også se den specifikke lagerværdi for hver enkelt lokation, hvilket giver dig en præcis og opdateret indsigt i din lagerstatus.

Er du lidt hooked på lagerstyring med Pairy? Så læs mere og kom igang med Pairy’s lagerstyring her. 

 

4. Chatfunktion på din webshop

Det kan være værd at overveje at benytte en chatfunktion på din webshop, så dine kunder kan få hjælp, når de har brug for det. Når vi shopper i dag er vi utålmodige, og der skal ikke meget til, før vi er videre. Ved at anvende en chatfunktion på din webshop har du muligheden for at fastholde dine kunder, fordi de får den hjælp, de ønsker, og kan fortsætte deres shopping.

Vi har før skrevet et indlæg om, hvordan du kan skabe flere salg med en chat på din webshop, hvis du er interesseret i at gå mere i dybden med denne funktion.

Men, alt i alt kan denne funktion altså bidrage til at øge kundetilfredsheden og i sidste ende forhåbentlig din konverteringsrate. Dog er der nogle punkter man kan tænke over, hvis man overvejer at implementere en chatfunktion.

  • Hvilken chatfunktion ønsker man? 
  • Hvilke spørgsmål skal chatfunktionen kunne besvare? 
  • Skal det være en fysisk medarbejder, der besvarer henvendelser og spørgsmål? Eller skal det være en AI chat funktion? 

Der er mange muligheder på markedet, så undersøg derfor grundigt hvad der passer til din virksomhed og jeres behov, og svar på spørgsmålene ovenfor før i giver jer i kast med en chatfunktion. Det skal give mening for jeres virksomhed, ellers kan det gå hen og blive en negativ faktor istedet.

Du har uden tvivl hørt om ChatGPT, og mange spår, at AI vil være standarden indenfor first line kundesupport inden alt for længe. Hvis det er noget du vil vide mere om kan du her se, hvordan Pandi Web hjalp os med at implementere AI i vores kundesupport her hos Pairy.

 

5. Personliggørelse af shoppingoplevelse

Online shopping er nutiden, men i den grad også fremtiden. Tal fra ‘It-anvendelse i befolkningen 2022’ foretaget af Danmarks Statistik viste, at over 78% af befolkningen i 2022 havde online shoppet indenfor de sidste 3 måneder. Det er tal, der taler for sig selv.

Men for god ordens skyld siger vi det lige igen. 78%. Det er mange danskere, der hver dag sidder foran deres computer og lægger varer i kurven.

Skal du sørge for, at det er lige netop dine varer, der lander i kurven hos dine besøgende? Så kan du med fordel overveje at personliggøre shoppingoplevelsen for dem, som vælger at klikke ind på din hjemmeside eller webshop. Det kan du gøre på mange måder, og her kommer vi med et par af vores bud. Så kan du jo bruge det, eller lade være 😉 Vores erfaring siger os dog, at det virker!

Produktanbefalinger:

En effektiv måde at personalisere din besøgendes shoppingoplevelse på, er ved at tilbyde skræddersyede produktanbefalinger. Det kan du gøre ved at bruge data om kundens tidligere køb, søgninger og interaktioner med din webshop. Derefter kan du præsentere dem for produkter, de med stor sandsynlighed vil være interesseret i, i og med, at de før har klikket ind på det.

Du kan placere disse anbefalinger på stort set alle sider som produktsider, forside eller endda i din e-mail markedsføring.

Hvis vi skulle komme med et par eksempler på værktøjer som er nyttige til lige netop produktanbefalinger, kunne et par bud være: Rebuy eller Adobe Target.

Personaliserede tilbud:

I forlængelse af ovenstående, kan du også skabe tilbud, der er tilpasset direkte til dine kunder. Det kræver dog, at du kender dine kunders præferencer og eventuelt kender til deres favoritmærker eller produkter, som de tidligere har vist interesse for.

Personaliseret indhold: 

Ligesom at du kan tilpasse tilbud til dine kunder, kan du også lave mere tilpasset indhold til dem. Ikke alt indhold på din hjemmeside behøver at være produktorienteret. Du kan med fordel tilbyde relevant, værdifuldt indhold – som blogindlæg, vejledninger eller videoer. Det kan hjælpe med at bygge en stærkere forbindelse med dine kunder, og det kan endda også, i bedste fald, hjælpe med at positionere dit brand og autoritet indenfor dit felt.

Personaliserede e-mails: 

Ved at personliggøre e-mails kan du sende skræddersyede e-mails til dine kunder baseret på deres adfærd og præferencer. Det kan være en påmindelse om et produkt de har kigget på, men endnu ikke har købt eller det kan være informationer om nye produkter, de måske kunne være interesseret i.

 

6. Fremhæv kundeanmeldelser

Har nogle af dine kunder skrevet om dine produkter, tjenester eller ydelser? Brug dem! Kundeanmeldelser skaber tillid til det du sælger og din webshop. I samme ombæring er det vigtigt at have en funktion, der gør det let for kunderne at efterlade en anmeldelse eller rating.

 

7. Analyseværktøjer til adfærdsanalyse

At kunne forstå dine kunders adfærd er nøglen til at skalere og forbedre din webshop. Derfor bør du integrere din shop med de rette analytiske værktøjer, der kan give indsigt i hvor dine kunder kommer fra, hvad de foretager sig på din side, hvilke produkter de er mest interesserede i mv. Et eksempel på et analyseværktøj kunne være Google Analytics. Men det er selvfølgelig en god idé at undersøge markedet og finde frem til, hvilket værktøj der passer bedst til dig og din virksomhed.

Nu er du altså godt og grundigt klar til at integrere din webshop med alle de rigtige integrationer og funktioner! Vi håber, at dette skriv har været med til at sætte lidt tanker igang i forhold til, hvordan du kan optimere din webshop. Det er jo ikke nødvendigvis alle funktionerne man bør benytte, men man kan plukke som man har lyst, alt afhængig af hvad man ønsker for sin virksomhed.

Held og lykke med det, og ræk endelig ud til os, hvis du har spørgsmål!



Hjælp
Resultater
Kontakt os

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Tak for din henvendelse.
    Beskeden er nu sendt.
    Vi vil vende tilbage hurtigst muligt