Modström – 2 vejs integration mellem Shopify og Navision

Modström havde brug for en løsning, der forbandt deres nye Shopify webshops med deres Navision ERP-system. Integrationen skulle håndtere 2-vejs synkronisering og binde de to shops sammen med Navision. Med vores Enterprise-platform havde vi et godt udgangspunkt og kunne tilpasse integrationen til Modströms behov.

Overordnede funktioner i integrationen

  • Flere Shopify butikker forbundet til den samme Navision
  • Løbende daglige kørsler samt fuld natlig kørsel
  • Mere end 30.000 produkter
  • Delvis og fuld leverance på ordrer samt opkrævning i Shopify
  • Betalings mapping og adskillelse af gavekort fra almindelige varelinjer
  • Mail alarmer ved fejl

Produkter

Grundet den store mængde produkter er der indført en række forskellige foranstaltninger. Der køres hver nat en fuld produktudlæsning fra Navision til Pairy, som efterfølgende synkroniserer dataen til Shopify. Lagerdata, der er relevant at synkronisere oftere bliver synkroniseret hver 3. minut så det er up-to-date i Shopify. Modström har mulighed for i Pairy dashboardet at forcere en udlæsning af lager på enkelte produkter. Dette er tiltænkt, hvis der sker en fejl eller hvis Modström har brug for at få data afspejlet med det samme.

Bogføring

Modström havde brug for at kunne håndtere deres gavekort på en anden måde i forhold til deres regnskab, da ordrer, hvor gavekort er brugt som betaling, ikke skal bogføres som almindelige varelinjer. Her går Pairy ind og finder ud af hvor meget af ordren der er betalt med gavekort, og hvor stort et beløb et eventuelt køb af gavekort udgør af ordrens samlede total. Dette synkroniserer Pairy så til NAV når ordrer bliver bogført.

Modström anvender Webshipper og GLS som speditør, og Pairy sørger for at synkronisere ordrer til NAV og identificere leverings- og betalingsmetoder, også hvis ordren er delvist betalt med gavekort og resten md Visa.

Ordrer: Afslutning og refundering

Ordrer synkroniseres fra Shopify til Navision i takt med, at de bliver placeret i Shopify. Logistikken håndteres i Navision, hvorefter Pairy lukker ordren i Shopify når den er afsendt. Pairy kan både håndtere delleverancer og fulde leverancer. Refunderede ordrer håndteres ligeledes via Pairy, som sørger for at refundere ordren til kunden i Shopify, hvis det skal gøres.

Pairy Enterprise til skræddersyede integrationer 

Har din virksomhed brug for hjælp til en skræddersyet integration mellem et eller flere af jeres systemer, som passer lige præcis til jeres behov og ønsker? Så skriv en mail til os på [email protected] 

Vil du gerne høre mere om Pairy Enterprise og hvad vores integration kan?

Skal vi tage et uforpligtende møde vedrørende dit integrationsprojekt, kontakt os på din foretrukne måde.

Mandag – Torsdag kl. 10:00-17:00
Fredag kl. 10:00-15:30

Jyllingevej 52A
2720 Vanløse

Hjælp
Resultater
Kontakt os

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Tak for din henvendelse.
    Beskeden er nu sendt.
    Vi vil vende tilbage hurtigst muligt