Nationalmuseet – Effektiv billetsalgs-system med realtime integration mellem NAV og Shopify

Nationalmuseet ønskede en løsning, hvor de kunne integrere deres billetsystem mellem to systemer; Navision og Shopify. Derfor skræddersyede vi med Pairy Enterprise en real-time proxy API integration mellem de to ovennævnte systemer, således at Nationalmuseet kunne opnå en effektiv og automatiseret løsning for deres billetsalg.

Nationalmuseet er et af Danmarks mest besøgte kulturhistoriske museer, og en stor del af deres billetsalg sker via deres online platform. De stod overfor en udfordring, da de overgik til en ny webshop løsning i form af Shopify fra en tidligere platform. Den nye platform havde ikke mulighed for at kommunikere med museets eksisterende billetsystem eller få adgang til nødvendige informationer.

For at løse denne udfordring udviklede vi med Pairy Enterprise en skræddersyet integration med Realtime Proxy API, der kunne forbinde Shopify med deres billetsystem. API’et sørger for at udlæse relevant information fra museets billetsystem i Navision, eller fortælle Navision, hvis der skal dannes en reservation eller bookes en billet.

Læs med nedenfor, for at blive klogere på, hvordan vi ellers løste udfordringen for Nationalmuseet.

Overordnede funktioner i integrationen:

  • Integration mellem Shopify og Navision.
  • Bogføring af ordrer fra Shopify i Navision.
  • Webservice, REST og intern API integration.
  • Vedligeholdelse af billet- og årskort katalog, samt priser mellem Navision og Shopify.
  • Håndtering af leverance, betalingstræk og arkivering af ordrer i Shopify.
  • Realtid forespørgsler på billet kapacitet, reservation og booking af billetter i Navision.
  • Generering af stregkoder til solgte billetter, der påsættes ordrebekræftelse til kunden.
  • Skræddersyet rate-limiting, som ekstra sikkerhed for ikke at ramme en Shopify blokade under billetsalg.

Tjek af kapacitet:

Når en kunde ønsker at købe en billet, tjekker de typisk op på, hvilke tider der er tilgængelige. Når det sker, laver Shopify et kald til API’et. API’et indeholder både billet information, datoer og eventuelt det datointerval kunden er interesseret i.

API’et udlæser information fra billetsystem i NAV og API’et formaterer herefter denne information i et format, der er let for Shopify at forstå. Derefter sender API’et denne formaterede information tilbage til Shopify. Resultatet bliver nu præsenteret for kunden, og kunden kan nu se, hvilke tider der er tilgængelige for billetkøb, og vælge den, der passer dem bedst.

Reservation af billetter:

Når kunden har besluttet sig for at købe en billet, valgt den rette dato og går til checkout i Shopify, foretages et ekstra kald, der indeholder billettens ID og den ønskede reservationstid. API’et beder nu billetsystemet i NAV om at reservere billetten og sender en reservationskode retur til shoppen, der placeres på ordrens varelinjer.

Booking af billetter:

Når kunden til sidst ønsker at købe en billet, og trykker “køb”, placeres de i en venteposition mens API’et håndterer resten. Processen er hermed: ordren udlæses fra Shopify, det reserverede beløb hæves, leverancer dannes for alle varelinjer, eventuelle årskort identificeres og oprettes i NAV med medlemsskaber, stregkoder genereres til årskort og billetter, og billetterne bookes i NAV. Stregkoderne påsættes på ordren i Shopify og shoppen sender en ordrebekræftelse til kunden.

Kunden kommer derefter ind på en bekræftelsesside for købet og modtager en mail, hvor de kan se deres billetter og de stregkoder, der er genereret til dem.

Afslutning:

I alt har integrationen mellem Shopify og Navision gjort billetsalget på Nationalmuseet effektivt og automatiseret. Integrationen fungerer som en bro mellem museets billetsystem og webshop, hvilket har gjort det muligt for kunderne at se tilgængelige tider og reservere billetter i realtid. Alle billetsalgsprocedurer, fra tjek af kapacitet til booking af billetter, bliver håndteret af Pairy, således at processen bliver så enkel og hurtig som muligt for både museet og dets kunder.

Integrationen inkluderer også en skræddersyet rate-limiting for ekstra sikkerhed, og stregkoder bliver genereret til alle solgte billetter, således at museet kan scanne billetterne ved indgangen. Nationalmuseet har dermed oplevet en stor forbedring i deres billetsalgsprocedurer takket være integrationen med Shopify og Navision.

Pairy Enterprise:

Ønsker din virksomhed også en integration, der passer perfekt til dine ønsker og krav? Så er Pairy Enterprise din redningsmand. Kontakt os allerede i dag på [email protected] så vi sammen kan finde frem til den rette løsning for dig.

Vil du gerne høre mere om Pairy Enterprise og hvad vores integration kan?

Skal vi tage et uforpligtende møde vedrørende dit integrationsprojekt, kontakt os på din foretrukne måde.

Mandag – Torsdag kl. 10:00-17:00
Fredag kl. 10:00-15:30

Jyllingevej 52A
2720 Vanløse

Hjælp
Resultater
Kontakt os

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Tak for din henvendelse.
    Beskeden er nu sendt.
    Vi vil vende tilbage hurtigst muligt