
Digitalisering af dit bogholderi
Der findes efterhånden et hav af værktøjer til at digitalisere dele af dit bogholderi. Ved at bruge de rigtige værktøjer i samspil kan du spare virkelig meget tid, som du kan bruge på at vækste din forretning. Nedenfor har vi samlet en kort liste og beskrivelse af nogle af de værktøjer, du med forveje kan undersøge til din forretning.
Pairy
Vi starter med lidt ananas i egen juice. Pairy kan bogføre dine ordrer fra din webshop i dit regnskabsprogram. Slut med at skulle taste dine ordrer manuelt i dit regnskabsprogram. Det er tilmed gratis hvis du har under 10 ordrer om måneden og herfter starter prisen fra 149,- eksklusiv moms pr. måned. Se mere om vores priser her.
Regnskabsprogram
Dit regnskabsprogram kan afgøre en del ift., hvor fleksibelt dit digitale bogholderi kan blive. Der findes i Danmark 3 hovedspillere på det “digitale regnskabsmarked”. De tre spillere er Billy, Dinero og e-conomic. Billy og Dinero fungerer super godt til dem, som ønsker at køre deres webshopstyring udenfor regnskabet for mere fleksibilitet. Hvis du gerne vil have samlet så meget som muligt ét sted kan du bruge e-conomic. Du vil dog blive en smule låst på produktstyringen da e-conomics produktstyring er ret rigid. Fælles for alle tre er, at de spiller sammen med Pairy.
Opkrævning af fakturaer
Det er desværre ikke alle, som betaler deres fakturaer til tiden. Derfor kan du ende med at bruge en stor mængde tid på at opkræve fakturaer. Det kan Likvido spare dig for. Likvido kan nemlig stå for automatisk at rykke dine debitorer og kan tilmed stå for inkassodelen hvis du har kunder, som er virkelig dårlige betalere.
Firmakort på autopilot
Hvis du har medarbejdere, som skal købe ting på vegne af firmaet kan det ofte blive en uoverskuelig affære. Denne proces gør Pleo mere overskuelig. Pleo er et debit-firmakort, som du kan udlevere til dine medarbejdere. Du indbetaler et beløb på kortet, som der så maks kan anvendes. Når kortet bruges opretter Pleo automatisk betalingen som kladde i dit regnskabsprogram. Når det er muligt markerer Pleo også bogføringskontoen det skal bogføres på. Ovenstående er vores bud på, hvordan du kan komme i gang med at digitalisere dit bogholderi. Det gøres bedst ved at tage enkelte skridt fremfor at prøve at digitalisere det hele på én gang. Med ovenstående er du godt i gang.
Læg dit budget digitalt
Med en digital budgetstyring bliver det nemmere at følge med i, hvorvidt du er på vej til at nå dit budget eller om der skal justeres noget. Ved at integrere det i dit regnskab kan du måned for måned følge med i, hvorvidt det går som det skal elle ej. Nået der er langt mere tidsbesparende end at sidde og rode i excel-ark og sammenstemme med dit regnskabsprogram. De fleste regnskabsprogrammer i dag har apps, der kan hjælpe med budgetstyringen. Bare søg på “Budget” i deres appstore for at finde en app, der passer til dig.
Digital lønkørsel og integration til regnskab
De fleste lønsystemer i dag kan integreres direkte med dit regnskabsprogram således, at lønkørslerne automatisk bliver synkroniseret til dit regnskabsprogram kassekladde. Hvis du ikke har sat den integration op kan det godt betale sig at få det gjort som det første.
Afstemning af bank og fakturastyring
De fleste regnskabsprogrammer i dag har integration mellem din bank og regnskabsprogrammet. Det betyder, at bankafstemningen bliver langt lettere at få overblik over ligesom fakturarykkere mv. bliver lettere at få sendt ud i god tid så likviditeten styres bedst muligt. Hvis du er så uheldig at være ramt af dårlige betalere findes der nu også inkassointegrationer direkte i regnskabsprogrammet så du kan sende fakturaer til inkasso direkte fra dit system. Vær opmærksom på, at du ikke må sende fakturaer til inkasso, hvis kunden har gjort en indsigelse.