Navision integration til webshops

Navision integration til webshops

Få en skræddersyet integration mellem din webshop og dit Microsoft Dynamics Navision ERP-system. Læs mere om, hvilke shops vi understøtter og bestil her. Forneden kan du se, hvordan typiske scenarier i en Navision-integration ser ud. Alt kan dog tilpasses dine forretningsgange. Nederst på siden kan du se, hvilke shopsystemer vi typisk integrerer til. Selvom dit system ikke er på listen kan vi dog højst sandsynligt godt lave integrationen til det alligevel. Kontakt os på [email protected] for at høre mere om mulighederne.

Skræddersyet

Kontakt os for at høre mere om integrationen. Vi skræddersyer også løsninger specielt til dit behov.

De gængse kørsler mellem webshops og Navision

Nedenfor kan du se de typiske overførsler, som vores Navision-integrationer til webshops indeholder. De kan tilpasses og udvides til dit behov.

Ordrer (Webshop -> Navision)

Når ordren er placeret i webshoppen bliver den overført til Navision med det samme. Hvis du behandler dine ordrer direkte i webshoppen og ikke afsender fra Navision vil vi typisk se, at ordren overføres når den er færdigbehandlet i shoppen.

Faktura (Navision -> Webshop)

Hvis du behandler dine ordrer i Navision vil vi ved afsendelse fra Navision sørge for, at ordren lukkes i webshoppen og betalingen hæves. Denne kørsel er ikke nødvendig, hvis du behandler og afsender varer direkte fra webshoppens system.

Produktdata (Navision -> Webshop)

Et typisk flow vi ser er, at stamdata på produkter (Varenummer, titel, pris mv.) overføres fra Navision til Webshoppen. Herefter beriges de med udvidede beskrivelser og aktiveres i selve webshoppen.

Udvidet produktdata (PIM/Navision -> Webshop)

Vi ser også setups, hvor udvidet produktdata som beskrivelser, oversættelser, billeder mv. skal automatiseres i et flow enten direkte fra ERP eller et tilkoblet PIM-system. I det tilfælde vil integrationen sørger for at sammenflette data og holde det up-to-date i webshoppen.

Lagerdata (Navision -> Webshop)

Lagerdata skal som regel synkroniseres oftere end øvrig produktdata. Derfor vil vi ofte have en lagerkørsel, der kører separat fra den anden produktsynkronisering. På den måde sørger vi for, at lageret er up-to-date.

Refunderinger (Webshop <-> Navision)

Refunderinger er en kørsel, der kun giver mening at automatisere, hvis du har mange refunderinger i din shop (eksempelvis i fashion-branchen). Her vil der blive opsat en kørsel, der automatisk refunderer beløbet til kunden ved en returnering af varer.

B2B-kunder (Navision -> Webshop)

Hvis du sælger B2B både fra dit ERP- og din webshop vil det give mening med en B2B-håndtering i integrationen også. Afhængig af din webshop og opsætning vil vi typisk synkroniseres B2B-kunder fra Navision til webshoppen, hvorfra de tildeles et login, som de kan benytte til at logge ind med og bestille direkte fra webshoppen. B2B-ordrer vil så blive overført korrekt til kunden i jeres Navision. Ønskes det kan vi også synkronisere tidligere ordrer fra Navision til webshoppen således, at B2B-kunden kan se sin historik online og eventuelt genbestille tidligere ordrer.

B2B: Kundespecifikke priser (Navision -> Webshop)

Hvis du kører med kundespecifikke priser til dit B2B-segment kan det give mening at automatisere denne del. Hvad enten der er tale om faste rabatter eller helt end på produkt niveau kan dette håndteres i integrationen.

Få en tilpasset integration mellem Navision og din webshop

Skræddersyet integration

Med Pairy kan du få skræddersyet integrationen til Navision. Med vores store integrationserfaring kan vi holde omkostningerne ved integrationen nede ved at basere den på Pairy-platformen. Vi er derfor særdeles konkurrencedygtige på integrationer mellem Microsoft Dynamics Navision og din webshop. Se nedenfor, hvilke webshops vi kan integrere din Navision med. Er din shop ikke på listen kan vi højest sandsynligt klare integrationen alligevel, men leveringstiden vil være en smule længere. Skriv til os på [email protected] for at høre mere.

Lagerstyring

Ofte er der behov for, at Navision sender lagerdata til webshoppen. Hvis dette ønskes kan vi i Pairy have et separat flow til netop lagerdata så disse synkroniseres oftere end anden data på integrationen. På den måde er lageret på webshoppen up-to-date.

Produktsynkronisering

Normalt vil produkter skulle synkroniseres fra Navision til webshop. Dette sikrer, at I kun skal vedligeholde produktdata ét sted. Produktbilleder kan også i langt de fleste tilfælde også synkroniseres til webshoppen.

Ordresynkronisering

Integrationen mellem Navision og din webshop vil typisk være bygget sådan op, at ordredata skal synkroniseres fra webshoppen til Navision, hvor den færdigbehandles. Når ordren er færdigbehandlet i Navision og afsendt kan Pairy afslutte ordren i webshoppen og trække pengene for ordren.

Gavekort

I Pairy har vi udviklet en standard til håndtering af gavekort. Denne sikrer, at gavekort brugt i webshoppen figurerer korrekt på ordren når den overføres til Navision.

Kundespecifikke priser

Hvis du sælger B2B har dine kunder muligvis individuelle priser i Navision. Disse kan Pairy sørge for at synkronisere så disse også afspejles når kunden køber på webshoppen. Findes dine kunder ikke på webshoppen i forvejen kan vi også oprette dem og udsende login til webshoppen til dem.

Udvid løbende

Pairy er bygget så fleksibelt, at vi løbende kan udvide din integration når der opstår nye behov i din organisation. Du får en tidssvarende løsning, som vi kan bygge videre på i fællesskab mange år frem.

Understøtter de gængse webshopsystemer

Vores integration til Navision understøtter de fleste webshopsystemer ud ad boksen. Så hvis du bruger Shopify, WooCommerce, DanDomain eller Magento vil du relativt hurtigt kunne få en tilpasset en integration til din Navision-løsning. Hvis du bruger et andet webshopsystem vil du stadig kunne nyde gavn af vores skalerbare integration så længe webshopsystemet har et API, som vi kan forbinde til. Kontakt os for at høre nærmere.

Kan integreres med:

Hjælp
Resultater
Kontakt os

    Dit navn (valgfrit)

    Din E-mail

    Din besked

    Vedhæft fil

    Tak for din henvendelse.
    Beskeden er nu sendt.
    Vi vil vende tilbage hurtigst muligt